Læs mere om spillet
Du kan herunder finde forskellige dele af mine projekter, hvor jeg har udvalgt de mest relevante i forhold til projektet, så gå bare på opdagelse.
Spillet
Spillet består af to baner om FNs 17 verdensmål, og tager udgangspunkt i fremtiden, hvor FN sender en astronaut tilbage til nutiden, for at hjælpe med de udfordringer der er på nuværende tidspunkt. Astronauten kan kommunikere med fremtiden, og får herigennem et brief, om hvilken hændelser der skal hjælpes med, for at det kan forhindres i fremtiden.
Spillet i after effects
Til en start udarbejdede jeg spillet i After Effects, for at kunne vise hvordan spillet ville se ud, hvis det hele var blevet programmet i JavaScript. Fordi vi på daværende tidpunkt kun lige havde stiftet bekendtskab med JavaScript, og derfor kun havde en grundlæggende viden til det.
Spillet ligger tilgængeligt på hjemmesiden www.mettebruhn.dk/projekter/spil/, hvor du har mulighed for at prøve det.
Bane 1
Ser her video af bane 1:
Bane 2
Ser her video af bane 2:
Webdesign
I forbindelse med spillet, skulle vi også kode en tilhørende hjemmeside dertil, hvor det var muligt for børnene at kunne prøve vores spil. Der er taget udgangspunkt i FNs verdensmåls hjemmeside, så det skabte et sammenhæng mellem det, hvor jeg herunder har taget et udpluk af den med.
Webdesign af hjemmesiden til spillet:
Oplev mere om spillet
Design af spillet
Karakterer
Der er to karakterer i spillet, som fortæller og vejleder børnene gennem spillet, mens de udfører et af FNs verdens mål.
Hovedkarakteren:
Hoved karakteren af spillet er Tom, som er en mand der er sendt tilbage fra fremtiden, for at informere omkring de 17 verdensmål. Hans mission er at få klaret verdensmålene, så han kan tage tilbage til en bedre fremtid.
Hjælperen til hovedkarakteren:
På Toms rejse møder han kamelen Kamo, som hjælper Tom igennem nogle af missionerne. Kamo er til at starte med et fanget dyr, og er som kamel en truet dyreart, hvor Tom reder Kamo ud af hendes fangeskab.
Storyboard
For at jeg lettere kunne udarbejde mit spil, benyttede jeg et Storyboard, fordi den visualiserer spillet ind i de enkelte scener, og samtidigt giver et overblik over spillet. Og for at kunne havde det med, har jeg udvalgt de meste vigtige scener af bane 1, så det stadig giver mening.
Storyboard fra bane 1:
Moodboard
For at finde frem til mit design af spillet, startede jeg med at lave et moodboard, der skulle være med til at give et indblik i, hvilken retning mit design skulle have, samt udtryk.
På moodboardet er der mange varme farver, som jeg har valgt fordi spillet handler om klimaforandring, som ofte er forbundet med noget trist, og det vil jeg gerne havde vendt om, især når spillet er målrettet til børn.